Uppdatering no. 2

Ja, det här med bloggande blev det ju inte mycket av, trots att viljan faktiskt fanns där.
Det var så mycket annat att ta in o fundera över, plugg o roligheter som tog över.

Jag tror inte att någon tvivlar på att New York är fantastiskt. Det är precis sådär fantastiskt som alla säger och tror - plus väldigt mycket mer. O Williamsburg är underbart! Här finns dygnetruntöppna butiker och barer, massor av vintagebutiker, caféer, restauranger, ALLT går att få i ekologisk eller vegansk variant, det är alltid männsikor påväg någonstans, människor som säljer sin konst på gatorna, väggmålningar, blinkande ljus o musik. O mycket mer. Känslan av att vara en del utav det går liksom inte att beskriva med ord.
Jag skulle helst vilja skeppa över alla mina fina från Sverige o bosätta dem här, med mig.
Jag vill inte åka härifrån. Så är det bara.

Tiden går jättesnabbt, men står ändå helt stilla. Jag märker endast att tiden går på grund av att smutstvätten växer ikapp med luggen, jag är inte lika rädd för kackerlackorna längre, o jag har fått lite koll på områden, gator och tbanan. Det har gått lite över en månad nu, o det är lite mindre än en månad kvar. O det gör att jag får panik. Om den första månaden kändes som en vecka, så kommer ju den sista kännas som det, om inte mindre? Tiden går för fort, och NYC-abstinensen ligger redan o gror, redo för en ultimate fighting-attack i början av november.

Nu är iallafall skolan klar, o jag har avslutat min utbildning. O det känns skönare än skönast.
Jag har en lillasyster som ligger och snarkar i min säng, precis hitkommen från kalla Sverige.
Vi kommer att ha sol o 20-25 grader varmt de kommande dagarna. Just sayin'.

Livet leker just nu, o jag hoppas alla ni därhemma också mår toppen och har det bra!


Kommentarer
Postat av: mammis

<3 <3 <3 pussar o kramar till er alla tre <3 <3 <3

2011-10-08 @ 07:35:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0