Bekymmer i Brooklyn

Min mamma har alltid sagt att vi ska vara försiktiga med att använda ordet hat. Hon sa alltid "hat är ett väldigt starkt ord" eller något liknande. O jag har alltid tänkt på det varje gång jag råkat slänga ur mig ett hatar hit eller ett hatar dit.

Men i skrivande stund finns det ingen tvekan om att jag verkligen hatar vår fd "hyresvärd" här i New York.
Jag skulle kunna skriva hur många sidor som helst om hur jävla okunnig, omogen, inkompetent, ohyfsad o självcentrerad han är. Det skulle efter några rader övergå till barnsliga påhopp o ord som ful, stinkande, äcklig osv. Eftersom jag numera förbjuder mig att sjunka till den där låga nivån, som han dock befinner sig på, så låter jag bli att ens börja. Jag tycker hur som helst att det är konstigt att en man som bott i New York, inte har en enda vän han kan bo hos när han spontanbesöker New York, när vi som varit här i 1,5 månad hade en räddande ängel till hands inom en timme. Det säger väl ganska mycket om vilken typ av människa han är?

Vi är hur som helt bostadslösa i skrivande stund, men får sova hos allra bästaste John till saker o ting har löst sig. Airbnb är fina o hjälpsamma, o vi kommer få ett nytt boende. Snart. Hoppas vi.
Inga lugna o sköna 2 sista veckor här inte...


Här skulle jag dock kunna tänka mig att stanna ett tag...




Kommentarer
Postat av: mammis

oj vilket smaskigt ställe! inte ä de väl DÄR ni ska bo? (tv iaf).

pussar o kramar <3 älskar dej gumman <3

2011-10-21 @ 05:47:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0