Efter två månader i New York...

Efter två månader i New York;

- kan jag åka tunnelbana utan karta
- kan jag 6:an o 7:ans multiplikationstabell ganska väl, o kan därmed räkna om dollar till svenska kronor utan större besvär
- kan jag, nästan, ge rätt dricks
- har jag lagt mer pengar på mat, än va jag vanligtvis gör under att halvår
- har jag gått från att leva i råtthål i Williamsburg, till att vara bostadslös, till att bo i lyxlägenhet på Wall Street
- har jag sjungit kareoke, på riktigt, för första gången
- har jag shoppat allt jag vill ha, utan större eftertanke. Fail.
- har jag skapat ett starkt behov av bagels
- har jag skapat ett starkt behov av dygnetruntöppna butiker
- har jag träffat någon jag verkligen inte vill åka ifrån
- med mera, med mera, o så vidare

...o då är det dags att lämna.
Ångesten är brutal, o jag vill härmed meddela alla framtida New York-besökare - två månader är för lite.
Jag mår både fysiskt o psykiskt illa när jag tänker på att det är mina sista 24 timmar i New York...men så tänker jag också "för den här gången".
För jag kommer tillbaks.
Ingen tvekan om saken.

Nu; pretzel o godis frukost.


Kommentarer
Postat av: A-C

Åh, det låter helt fantastiskt! Måste erkänna att jag är lite avis... New York har länge varit en dröm. Jag måste bara åka dit!!! Hoppas du mår bra och att du kommer in i livet här hemma igen. Stor kram på dig!

2011-11-07 @ 19:37:08
URL: http://acthor.blogg.se/
Postat av: A-C

Åh, det låter helt fantastiskt! Är aningen avis... New York har länge varit en dröm för mig, jag MÅSTE åka dit! Hoppas du mår bra, trots hemkomst, och att du snart kommer in i livet här hemma igen. Stor kram på dig!

2011-11-07 @ 19:42:37
URL: http://acthor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0