Dofter

Jag har en känslig näsa - jag är otroligt känslig för dofter/lukter.
Jag tål inte människor som luktar för mycket parfym, o äckliga lukter ska vi inte ens tala om.
Det finns ingenting som är så starkt som doftminnen för mig. Musik ligger snäppet efter.
 
Jag tycker att vissa doftminnen kan liknas vid att gå in i en stolpe.
Man går på gatan, tror allt är lugnt o fint. Helt plötsligt dyker en stolpe upp, men man är så inställd på att allt är lugnt o fint att man inte ser den. BAM! så går man rakt in i den! Man blir chockad, tittar upp för att se om någon beskådat vad man just var med om. Man låtsas sedan som om ingenting hänt o fortsätter att gå vidare. Då kommer smärtan. Pannan värker, och man ser ett tydligt bått/rött märke när man kommer hem o tittar sig i spegeln. Märket sitter kvar ett tag, men försvinner med tiden. Beroende på hur hårt man krockade med stolpen.

Outch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0