Lucida drömmar

Åh, vad jag hatar att mina drömmar påverkar mig så extremt mycket.
Jag tänker inte gå in på vad, eller vem, jag drömde om inatt. Men hela den här dagen är påverkad av den där satans drömmen. Det finns saker som fortsätter att förfölja mig, efter alldeles för lång tid. Orimligt lång tid.
Jag förstår visserligen varför jag drömde som jag gjorde inatt. Det var nämligen det sista jag tänkte innan jag somnade in "Åh nej, nu kommer jag drömma om det här...". O så blev det.

Jag har berättat det förut, men jag drömmer så galet mycket mardrömmar. Rena skräckdrömmar, och drömmar som gör känslomässigt ont i mig. Jag har till exempel drömt att jag tappar tänderna så ofta, att jag nu kan säga till mig själv att det bara är en dröm, i drömmen. Jag har börjat kunna göra det i större utsträckning nu. Lugna mig själv, och ibland påverka händelseförloppet.
De kallas tydligen för lucida drömmar.
Tyvärr händer inte det här varje natt.

"En särskild typ av drömmar är lucida drömmar (även känt som klardrömmar). När man drömmer en lucid dröm är man medveten om att man drömmer. Man kan också påverka händelseförloppet i större eller mindre grad. Lucida drömmar är mycket ovanligare än den vanliga typen av drömmar som alla människor drömmer varje natt. Man kan träna upp sin förmåga att få lucida drömmar, så att man kan få ett par tre lucida drömmar i veckan, men man kommer fortfarande drömma vanliga drömmar som vanligt (även om man oftare minns dem än vad "vanliga" människor gör). Det talas om att folk som får klardrömmar har stor hjärnkapacitet."

Jag gillar det där sista, om hjärnkapaciteten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0