Lördag!



Vila, vila, vila. Det är vad den här dagen har innehållit.
Jag vilar efter tentan igår, o vilan inför tentan imorgon.

Jag sov fantastiskt länge. Segade runt hemma, o tog sedan på mig vårjackan o drog ut på stan för några ärenden. Jag promenerade genom Gamla Stan o satte mig på kajkanten o drack kaffe i vårsolen.
När jag satt där o njöt i min sköna ensamhet kom det en kille o sa "Jag sätter mig här, så slipper jag se så ensam ut, o det är ju alltid roligare att vara två!" med ett stort leende. "Jag väntar på en kompis!"
"Ja, men jag gillar i o för sig att vara ensam..." väste jag fram irriterat.
Men killen satt där han satt. Jag sa till mig själv på skarpen att jag borde ge honom en chans.
Så jag gillade läget. O vi pratade. I säkert en timme, om allt möjligt.
Ibland ska man inte vara så dissig. Det måste jag lära mig.

Sen blev längtan efter min Sarah för stor, så jag gick vidare till BrunoGallerian o bestämde en fikadejt.
Snurrade runt en stund på Götgatspuckeln tills gulligullan slutade jobbet.
Underbara lördag.

Sen åkte jag hem, gick in på Konsum o köpte......håll i er.....apelsiner!
O nu sitter jag här med mina apelsiner och en kopp te, redo för film i sängen.

Googlade just "apelsin + hjärnceller", men fick inte de resultat jag ville ha.
Jag ska sluta noja inför tentan imorgon.
Nu. Nyss.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Härligt! :)

2011-03-12 @ 22:18:06
Postat av: Sarah

Puss hjärtat!

2011-03-13 @ 01:01:24
URL: http://toktant.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0