Låtsasränta

Igår fick jag frispel på jobbet o bestämde mig för att hacka bort vinterskiten från gården.
Jag fick tag på en stor skyffel o började frenetiskt hugga, banka o skotta bort solid is och snö som en galning.
Jag höll på ett bra tag. Min vårhets fick mig att glömma trötta muskler och smärta.

Men det känns idag, kan jag ju berätta. Hela överkroppen värker. Jag kan inte ens ta ett djupt andetag utan att det känns som att någon hugger sönder min rygg med en slö matkniv. Hosta ska jag inte ens tala om.
O jag kan inte lyfta armar eller händer utan att det känns som att axlarna ska gå sönder. 
Hela min överkropp känns som ett färskt, smärtande blåmärke.
Det märks att jag inte använt en muskel på flera månader.
Jag borde verkligen börja träna igen. Verkligen.

Jag lyckades förresten med en grej jag brukar försöka med lite då o då. Gömma pengar.
Jag fick en 500-lapp av pappa i julklapp, o jag lät den ligga kvar i kuvertet.
Så att jag skulle glömma att den låg där, o sedan bli jätteglad för 500ingen. Igen.
O det blev jag nu när jag hittade den. Jätteglad till o med.
Känns som jag fått 1000 kronor nu ju.

Jag kanske gömmer den igen.
Riktigt bra låtsasränta ju.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0