Sömnsvårigheter?

Förr hade jag stora sömnsvårigheter.
Jag kunde inte somna in, och jag fick alltid panik när mitt sovsällskap somnade innan mig.
Nuförtiden är jag så trött att jag inte ens minns att jag gick o la mig. Det är bara morgon, direkt.

Men på grund av mina tidigare sömnsvårigheter har jag provat många grejer för att kunna somna.
Här är några tips för er nattpigga därute.

-spikmatta dig till sömns.
-lägg dig åt andra hållet i sägen. Pippi-style is the shit.
-ta på dig kläder.
-lägg dig täcket med en filt.
-blunda o visualisera att du ska ta en tupplur mitt på dagen.
-blunda o visualisera att du är någonstans där du inte får somna.
-sätt på tvn, med lågt ljud. Låtsas att du måste titta, men vägra.

Alla tips går väl egentligen ut på att få känslan av att jag inte får/ska/borde sova. För då vill jag sova.
Jag är en sucker för omvänd psykologi.


Hemmafredag. Igen.
Ja, jag börjar bli gammal. Det är nog så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0