"Titta mamma, en höna!"

 
När jag var liten var jag rädd för männsikor som såg ut såhär. Som jag gör nu.
Grova kängor o uppvikta smala jeans.
Men de matchade ofta med en bombarjacka, skinnjacka o rakat huvud eller tuppkam.
Men innan jag visste mitt eget bästa råkade jag ju slänga ur mig de klassiska orden;
"Titta mamma, en höna!"
när jag såg en sådanhär farrrrlig karaktär med tuppkam.

Jag kommer ihåg att min träslöjdslärare Ivar hade en son som var punkare, o såg väldigt farlig ut.
Kanske som en utav de farligaste i Degerfors till o med.
Undra hur han ser ut idag? O vad han gör?
 Den där farliga killen i högstadiet.


Kommentarer
Postat av: mammis

ceasar har en slöjdlärare (samma som hans mor även haft) som ä piercad...de kanske ä HAN?! ;)

(har nämligen för mej att även sonen slöjdade...)

2011-01-29 @ 16:01:11
Postat av: Johanna

Haha, är det sant!? Bor han kvar i Degerfors o är slöjdlärare?? GRYMT! Hahah!

2011-01-29 @ 16:06:02
Postat av: Jenny

Johan K. i min klass hade också kängor, piercing och tuppkam - sist jag hörde från honom var han möbelsnickare i Dalarna. Samband?

2011-01-29 @ 16:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0