Hemma!

Nu är jag tillbaks hemma, i Stockholm.
Samma gamla dubbelsidiga känsla. Så himla skönt att komma hem till det som är mitt, men så himla tråkigt att behöva sakna igen. Men när man har två "hemma", så saknar man alltid någon/något hur man än gör, efter ett tag.

Men efter en sånhär lång ledighet i Degerfors har jag alltid en massa energi, som oftast slutar i paralysering.
Jag vill göra allt på samma gång. O istället gör jag inget alls. Ska försöka undvika "inget alls" den här gången.
Rensa bland kläder, strukturera garderoben, storstäda, köpa nya fina grejer, träffa vänner, smida planer, sy om kläder, virka, sticka. You name it. Sen har jag en lång lista på vad jag MÅSTE göra inom en snar framtid också. Tandläkarbesök, fixa skolböcker, söka extrajobb, med mera, o ännu mera.

Igår såg jag en konsert med The Rolling Stones, i Texas -72.
Jag tänkte att jag lätt skulle byta mina 29 år mot 59 år, för ha fått vara där just då.
Vilket sväng! O vilka kläder!

Men vid närmare eftertanke skulle jag aldrig byta bort mina 29 år mot 59 år. Aldrig.
Jag kan ladda ner, hyra, låna, titta på tv eller på YouTube. Vadsomhelst!
Det är från o med i år jag börjar fylla 25 alla nästkommande år.
Min mamma har lärt mig allt hon kan.



Spotify här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0