Hejdå 2010!

Årskrönikor? Årsbästa-listor?
Jag känner att det är sådant man förväntas skriva om såhär i nyårstider.
Men i mitt huvud råder antingen totalt kaos, eller lugnet efter en atombomb.
O jag har ett så jävla kasst minne, så jag minns inte. Jag minns inte vilka skivor som kom ut i år, minns knappt vilka spelningar jag varit på, minns inte vilka böcker jag läst, minns inte vad som hände i, till exempel, maj. Jag minns inte mycket alls. Det finns där. Men inte när jag försöker pressa fram det.

O jag funkar som så, att om jag ska göra en lista, då får jag inte glömma någonting. Det ger min ångest, o jag kommer må dåligt en väldigt lång tid framöver. Jag kommer inte att kunna sluta tänka på listorna, o vad jag kan ha glömt. Så jag struntar helt enkelt i att göra nedskrivna listor, utan håller bara allt i mina föränderliga listor i huvudet.

Men jag vet iallafall att 2010 har varit ett helt ok år. Inte ett toppen år, men helt ok.
Det dåliga har tagits ut av det bra. Det har gått i vågor hela året.

Jag tackar 2010 för en, helt overkligt fin, nyfunnen vän. Tack för ett makalöst Way Out West, o för beslutet om att börja plugga. O allt annat fint. För det har funnits en hel del sådant.

Men jag hoppas att 2011 kommer med en hel del nytt o fint. O lite mer bestående.
Jag lovar mig själv att börja leva mer i nuet.
Jag lovar att tänka minst lika mycket på mig själv, som på andra.
Jag lovar att utmana mig själv på en helt ny nivå.
O jag lovar att försöka rensa bort diverse energitjuvar från mitt liv.

Jag förstår att detta låter på snudd till fri-religiöst, men må så vara.
Årsskiftet är en så himla tydlig nystart för mig. Jag känner att jag får kraften o viljan att ändra på saker.
Hur stor är chansen att jag skulle känna så en halvdan tisdagskväll i mars?
Just det.

Jag hörde någon säga att nyårslöften är för amatörer.
Men jag säger som min lillasyster; det är amatörerna som bryter dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0