Jónsi - Tornado

Jag vet att jag inte skulle göra någon årslista. Men jag kan ju såklart ändå inte låta bli.
Jag började på en Spotify-lista igår, med några utav årets bästa låtar. I en enda röra.
Ingen första plats, ingen sista plats. En lista helt utan ordning.
Ska fila lite mer på den. Sen ska jag stå för vad jag tycker, o publicera.

Men jag vågar nästan säga att Tornado med Jónsi är årets låt för mig. 
H E L T  F A N T A S T I S K.

O Dancing On My Own med Robyn.

O Shelly med Håkan.

Och och och...

Se, nu börjar det...
Ingen etta o ingen sista plats.



Kommentarer
Postat av: mammis

hmmm...den dära Tornado kommer nog ganska högt upp på min konstiga-lista...men musikerna, som verkar komma direkt från inspelningarna från bröderna lejonhjärta/dansar med vargar, verkar ju trivas:)

fast jag orkade bara lyssna i drygt 3 min...den kanske blev gôrabra på slutet ;)

2011-01-04 @ 18:37:29
Postat av: Johanna

Hahaha! Men lyssnade du 3 min på YouTube-klippet? Den är ju 6 min...o en massa xylofon'ande innan i början. Den är ju fantastisk mamma! Ett av mina finaste konsertögonblick, någonsin. :)

2011-01-04 @ 18:44:13
Postat av: mammis

ja först när dom började plinga så tänkte jag "nu har johanna verkligen blitt flummig" :))

ha ha ha...

2011-01-04 @ 19:28:13
Postat av: Calle

Kan bara hålla med! Låten alltså, inte att du är flummig Johanna ;)

2011-01-05 @ 08:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0