Fritid?

Åh, vad jag önskar att min utbildning bara hette Barn. Då hade den varit grym. O jag med.
Jag känner mig jävligt dålig på fritid.

Jag har aldrig varit en föreningsmänniska. När jag var liten började jag med handboll.
Men jag hade en stor ångestklump i magen inför varje träning, jag var rädd för tränarna, o ville inte ha bollen.
Jag grät o ville sluta, men mamma o pappa vägrade att göra det åt mig. Jag var tvungen att göra det själv.
Säga det till de där farliga tränarna. Sedan dess var det kört. Ingen mer idrottsförening för mig.
Jo, en hastig släng av simhopp. Simhopp, avhopp.

Det har väl egentligen inte så himla mycket till saken.
Jag hatar Fritidskunskaps-kursen bara.
Fy fan, vad tråkig den är.

Jag går på bio o spelningar, dricker vin o dansar, på min fritid. O leker med kompisar.
Men det räknas tydligen inte.

Men! Jag ska iallafall köpa ett träningskort. På fin-gym den här gången. 
Sarah har fått mig att, till o med, drömma om bodycombat.
Fan, vad fit jag kommer vara till sommaren.
O vad farlig.



Jag kan inte sluta titta på de stackarna som går på passet i klippet.
Hon längst bak i grått. O han som inte pallar. Hahah!

Japp. Sån är jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0