Luftinstruments-låtlista

Luftinstrument. Det är nästan det fulaste jag vet. Men jag har vissa låtar som jag kommer på mig själv med.
När jag är hemma alltså. Ensam.

När jag var på The Radio Dept häromåret stod jag bredvid en luftinstruments-tok.
Han spelade allt möjligt. Gitarr, piano, trummor och....triangel! Det var rätt olidligt att titta på.
Men jag kunde ju såklart inte sluta titta. Lite fascinerande ändå.

O nu har jag gjort en egen luftinstruments-låtlista.
Varsågoda, play along!


Luftgitarr (el) - Love In A Trashcan, The Raveonettes

Luftgitarr (aukustisk) - Ghost Of Tom Joad, Junip

Luftbanjo - Volunteers, Megafaun

Lufttamburin - Bricks Or Coconuts, Jacuzzi Boys

Luftfiol - Fisherman's Blues, The Waterboys

Luftclaves (aka korv-med-bröd) - Dancing On My Own, Robyn

Luft xylofon - Kärlekens Alla Färjor, Detektivbyrån

Luftpiano - Blinding Light Of Love, Steso Songs

Lufttrummor - Red Eyes And Tears, Black Rebel Motorcycle Club

Kommentarer
Postat av: mammis

hmmm...den enda jag kände igen va korv-mä-bröd-låten mä Robyn.

2011-02-05 @ 00:10:26
Postat av: Johanna

Men man behöver inte känna igen låtarna, mammi! Kan man luftinstrumentet är det bara att spela med! ;)

2011-02-05 @ 00:16:04
Postat av: Sarah

HAhahahaha du e ju knäppare än jag!

2011-02-05 @ 00:33:21
URL: http://toktant.wordpress.com
Postat av: Jenny

:-D

2011-02-05 @ 10:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0