Min kattsamling

Jag älskar katter.
Men min kattsamling har ingenting med det att göra. Faktiskt.
Den har bara kommit till, helt utan eftertanke. Helt plötsligt hade jag bara en samling katter. 
Men nu ska jag utöka den, med eftertanke.
Springer jag på en bra katt, köper ja'n!






Den grå/vita, lite tjusigare katten tror jag att jag fick av mitt ex, när vi flyttade isär. Jag flyttade till en skokartong, o kunde därför inte ha vårdnaden av våran underbara katt Nasse. Den här plastfiguren skulle vara i Nasses iställe. (Say, whaaaat??) Ok, fin tanke. Utan ironi. Men den blev aldrig i Nasses ställe. (Daaah?)
Den blev bara en plastsak nedkastad i en flyttkartong.
Jag vet inte om den här historien stämmer. Jag tror det.
Men annars har jag bara hittat på. Så ni vet.

Den oranga katten med ränder fick jag i avslutningspresent av en liten sötnos. Svansen hann trilla av innan paketet ens var öppnat. Den är fin, o jag älskar presenter med lite arbete bakom.

Den vita katten, och den bruna o enögda skönheten köpte jag av en liten kille här på torget i Västra Skogen. Han stog med en stor kartong med skit, som han rensat ur sina leksakslådor. Jag älskar sånt. Barn som är företagsamma o vill spara pengar. Han ville spara pengar till en cykel, om jag minns rätt. Han hade redan ett utpräglad sälj-tugg o ville genast sälja bort hela kalaset till mig för typ 200 kr. Det låg bland annat leksaker med avgnagda huvudet, trasiga Pokémonkort, kantstötta glaskulor i den där lådan av skit.
Jag avböjde vänligt men bestämt, men började rota bland leksaksskroten.
Jag hittade dessa katter, o för att få bidra med pengar till hans cykel, o för att uppmuntra hans initiativ, köpte jag dom. De kostade 2 kr styck. Jag dricksade 16kr. O han blev glad.

Helt plötsligt blev de tillsammans min kattsamling. O jag älskar'n.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0