Röd sås

Jag har i princip aldrig på mig annat än svart. Eller mörka färger.
Men, när jag väl tar på mig något ljust, typ offwhite som idag, serveras det chili con carne till lunch!
Varje gång! Köttfärssås, tomatsoppa, korvstroganfoff, you name it!

Först trodde jag att det var jinxat så att jag alltid får den äckliga röda såsen när jag har disken.
Men har nu upptäckt att det styrs av vilka kläder jag tar på mig. Ingenting annat.

Men nej, såklart det inte är så. Det fattar ju jag med.
Men jag ska börja skriva ut matlistan o hänga upp den här hemma.
Vissa klär sig efter väder. Jag klär mig efter maten som serveras.
För det är helt omöjligt att inte få, minst en, såndär flottig orange fläck.

Mitt helveteshumör från helgen följer mig än.
Det är sådanahär dagar som jag, på ett sätt, önskar att jag jobbade dygnet runt.
Det är ju till exempel helt omöjligt att vara sur när man flyger runt o lyssnar på den här knarkiga låten med ett gäng fina fjärilslarver. O den där röda blomman luktar ju så sjukt gott. Mmm.

Ahhhh, nu flyger jag! Flax, flax flax, flax, fast lite fortare!



Spotify här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0