Kärlek

Vi har vänskaps/kärlekstema på jobbet.
Idag bad jag barnen att måla något de tänkte på när jag sa ordet kärlek, något de älskar.
De målade pappas bil, ett ankare, en kärleksvåg, en råtta, en lila buske, sushi o lite av varje. Två barn ritade hjärtan på sina teckningar. De två äldsta. De andra är inte formade till att tycka att hjärtan betyder kärlek än.
För dom är 'kärlek' o 'älska' en jättefin lila fantasibuske, en söt (?) råtta eller god sushi.

Dessa barn är 3-5 år. O de hjälper mig varje dag, på olika sätt. Idag öppnade de mina smala kärleksögon.
Jag älskar att umgås med barn. Allt är så självklart o okomplicerat. Inget töntigt komplicerat strunt.

Fan, vad jag älskar att ligga hemma o käka cola-ferraris en torsdag efter en trött vecka. Kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0