Idioter

Idag köpte jag Situation Stockholm av den där förtjusande kvinnan som alltid står vid Åhléns Fridhemsplan.
Hon strålar varje dag hon står där, och pratar alltid med någon förbipasserande.
Hon sa;
-'Vilken fin kappa du har! O åhhhh, vilka jättesnygga skor!!'
-'Tack, vad glad jag blir!'
sa jag glatt tillbaks.
-'Jag har ett par liknande, de har också kilklack...o så har de lite mer skaft, typ hit...' sa hon o visade på min sko o mitt ben för att beskriva sina skor.
-'De är SÅ himla snygga!' sa hon med världens största leende.
-'Men.....jag kan inte använda dom....' sa hon sedan.
-'Neeej, vad tråkigt! Är dom obekväma? Det tog ett tag att vänja fötterna vid mina...' babblade jag på.
-'Jooo...dom är underbara. Men jag kan inte ha dom...för då är jag för fin. Ingen köper tidningen av mig då...'

Jag måste fälla en liten tår på grund av det där.
Ska man inte kunna ha fina kläder om man behöver hjälp från sina medmännsikor o samhället?
Ett par för fina skor, och man kan klara sig själv? Är det så folk tänker?
Sälj skorna o köp en lägenhet?
Jävla idioter.

Kommentarer
Postat av: Sarah

WORD. kärlek till alla som hjälper. puss

2011-02-28 @ 21:14:06
URL: http://toktant.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0