Drömtydning

Jag behöver hjälp.

Jag och en obestämd vän går runt på stan. Jag bär på en liten filt, med två pyttesmå djur i - någon konstig korsning mellan katt och marsvin, som jag verkligen är rädd om. Alla vill titta, o jag är hela tiden livrädd för att de ska bli rädda, o att jag ska tappa greppet om dem. Jag möter en bekant, som vill hålla de små djuren - o jag lämnar motvilligt över dem. Helt plötsligt är den bekanta borta. Jag får panik, o vi börjar leta efter honom. När vi inte hittar honom letar vi upp hans lägenhet. O när vi väl hittat dit, måste vi bryta oss in. Jag är hela tiden livrädd för att någon ska komma på oss, och jag är otroligt ängslig för de små djuren. När vi väl kommit in, hittar jag filten i diskhon, som är fylld med vatten. Djuren har drunknat - och förvandlats till gafflar. Jag kan inte sluta gråta, o går runt med gafflarna i den genomblöta filten, o vägrar att släppa dem.

Några teorier?
Jag förmodar att jag är påväg in i en såndär världskonstig-/mardrömsperiod igen.
Jag kanske borde ta tag i det där med skrivbok o penna bredvid sängen nu?
Tror det skulle bli en väldigt skruvad novellsamling.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0