Röda dagars baksida

Nu kommer återigen en såndär period när jag inte vet vilken dag det är. Röda dagars baksida.
O med den förvirringen följer även en total förvirring. När jag inte har koll på dagarna känns det som att jag mister kollen på allt. Jag lever i limbo.
Konstigt? Må så vara.

Men nu är det snart bara en vecka kvar till semester!
Det har jag koll på. När jag sätter mig ner o räknar efter. Noga.

Det betyder mucho plugg just nu.
Men min största koncentration går nuförtiden till app'en Words with friends.
Alfapet på engelska. Som man spelar mot sina utvalda vänner.
Utmana mig! Jokoni - that's my name!

Det roligaste är poängen för alla ord man chansar fram. Jag ger er några smakprov;

-xi
-qi
-jees
-hoys
-pas
-puna
-ora
-sel

Google-translate har ingen översättning till något av dessa ord.
Men; Pas puna? Hoys are the ora qi, fo' sure! Jees!

Sarah o Anders, ni vet precis vad jag pratar om.




Spotify här.

Kommentarer
Postat av: Sarah

PUNANI!

2011-04-27 @ 00:44:27
URL: http://toktant.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0