"Vad ska vi göra?"

"KROSSA RASISMEN!!"




Igår samlades jag o mina vänner för att demonstrera mot rasismen, o SD i riksdagen, tillsammans med 10 000 andra människor som gillar olika, o tycker att alla människor är lika mycket värda. Det var helt fantastiskt, o det fyllde min uppgivna kropp med tro, hopp o kärlek. Jag fick gåshud av engagemang o medmäsklighet över hela kroppen.

Kvällen innan tillbringades med en dyster valvaka hemma hos Maja o Roger. Ingen kunde tro att det var sant, o kroppen fylldes av hat o misströstan. Tårarna var nära största delen av kvällen, o på tunnelbanan hem fick vi även se andras tårar. Vilka är alla dessa idioter? Det är så jävla obehagling. Innan resultatet började visa sig var jag inte ens orolig. Min tro på Sverige o mänskligheten är större än så. Men, in my face...
Men efter demonstrationen fylldes jag av hopp. Vi är många, o vi gillar olika.
Kampen har bara börjat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0