Hus-sörj(a)

Idag var jag på äventyr i andra delar av staden. Jag begav mig till Östermalm för att träna Jukari Fit to Flex med Gulle-Maja o Julia. Man kan nog säga det gick överförväntan, o musklerna varnar mig redan för vrål-träningsvärken jag kommer ha imorgon. Är tveksam till att goodiebagen vi fick är värd värken.
"Tyvärr barn, tant Johanna kan inte hjälpa till resten av veckan. Ni hittar mig i soffan."

Sen drog jag o Maja till Söder för att se våran veckoliga bio. MicMac's.
Väldigt fin fransk film. Jag ska återfödas till fransyska/fransos. Punkt.

Sen fick jag ett samtal av far.
Huser är sålt. O jag är ledsen.
Jag förstår inte varför jag alltid måste bli typ 4 år när hemska o jobbiga saker händer?
Jag blev sjukt sentimental o i huvudet snurrar tusentals minnen. Jag får ont i magen o blöta kinder av att tänka på att jag inte kommer kunna komma tillbaks dit sen. Att någon ful norsk familj ska bo där.
I vårat hus!

Tänk om de gräver upp våran fina djurkyrkogård?!
Då hoppas jag att Kotten, Tova, Filuren, Putte, Felix, Filippa, Bebben, Nisse o alla andra kommer tillbaks, precis som i filmen Djurkyrkogården, o gnager, hackar o klöser vett i idioterna.
Brutalt. Men hey, sådan är jag.


Idag köpte jag ett par nya, dyra skor också. Jag får dåligt samvete eftersom priset inte riktigt följde höstbudgeten o skon kanske inte var precis i modellen jag hade tänkt mig. Jag tänkte att jag ju har 10 dagar på mig att tänka på saken. Det var ju sista paret? O nu känns det som att jag är värd det? Jobbig dag ju? 
Yes. Resonemanget i en shopaholic's huvud.


Kommentarer
Postat av: mammis

..inte bara dom du räknat upp, utan även Humppe, flera Mikko o flera andra katter, Felix, Wille, Stina, Sandra, Santtu, Kantstött, Putte, Anna o många andra kaniner, Agda o många hönor, Bruno o flera tuppar, 3 ankor o många fler älskade djur...så norrmännen lär nog bli hemsökta ;)

O jag har redan sörjt huset, o mina saker; i 10 år:(

2010-09-09 @ 20:02:01
Postat av: emma

vilka fina skor :)

vart har du köpt dem?

märke?

Tack för alla fantastiska musiktips också :)

2010-09-18 @ 10:46:11
Postat av: Johanna

@Emma; Tack! :) Jag har köpt dem på Åhléns, de är från deras eget märke Wera. O varsågod för alla musiktips, jag blir så himla glad att någon uppskattar dem! Musik är ju livet.



@Mamma; Hemskökt av ilskna smådjur måste ju vara det värsta, det kan de gott ha! ;) Jag förstår nu hur du har känt i alla år... Jag blir ledsen i ögat såfort jag tänker på det. Usch usch usch. <3 <3

2010-09-18 @ 12:38:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0