Förbereda sig inför smärta

Jag ligger hemma på kammar'n o googlar "förbereda sig inför smärta", utan resultat.
Det är bara en massa förlossnings-tjafs. O det vet jag tydligen redan hur det känns, jag har nämligen haft njurstensanfall, inte bara en utan TVÅ gånger. O läkaren meddelade mig att jag utstått den högsta smärta man kan känna innan kroppen slår av o man svimmar. Vilket hände mig. Ungefär som att föda barn.
Min första tänke var ADOPTION. Den andra var KEJSARSNITT. Den tredje var SKIT OCKSÅ...

Har även svimmat av något jag trodde var en hjärtattack. När jag vaknade upp växte dödsångesten inom mig, o nära-döden-känslan var oumbärlig. Sjukvårdupplysningen sa "Ring 112!".
Jag vägrade, för enlig min teori så funkar det så; att om man förnekar det, händer det inte på riktigt.
Men jag fick gå raka vägen till doktorn i alla fall, o ta EKG o göra en massa tester.
Men det var minsann ingen hjärtattack. Det var förmodligen kramp i matstrupen. Jag drack för kallt vatten.
Tack för reality-check'en, Gud.



Jag har nog lyssnat på When I Grow Up med First Aid Kit ca. 100 gånger idag redan. O fler lär det bli.
Jag har älskat den låten med Fever Ray, o den här versionen är inte mycket sämre.

Skönt för grannarna som får en paus från det här dunket.




Spotify här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0