Nu är fina helgen slut.

Då var jag tillbaka i Stockholm igen. Det där med att säga "hemma" blir bara förvirrande för mig, o förmodligen för en del andra också. "Hemma-hemma" är ju Degerfors. "Hemma" är väl Stockholm.
Jag blir alltid lite ledsen o sorgsen när jag kommer tillbaks från Degerfors. Mina finaste bor ju där.
Men inte så många fler.

Jag har i alla fall haft en väldigt mysig helg. Har dock lyckats bli sjuk. Det började redan i fredags o jag fick kommentaren "Varför blir du alltid sjuk när du kommer till Degerfors?" av Cessan. O det stämmer.
Jag blir ofta sjuk när jag är i Degerfors. Antingen tål jag inte den friska luften, eller så lyckas jag slappna av så mycket att bacillerna kan ta över. Den här gången fick jag feber, ont i halsen o jätteont i körtlarna på halsen. O det sitter i än. Så jag är hemma, i pyjamas byxor, tittar på skräp på tv o har ångest över alla pengar jag förlorar för varje minut. MÅSTE krya på mig.
Jag ska ju torter...eh...tatuera mig på onsdag!
 
I lördags var vi på loppisrunda. Jag hittatde ett par skor, en stor sjal o en liten mössa. Allt för 45 kr.
Sen var vi på hockey. Bofors IK-Leksand. Det bästa med matchen var Bofors mål, mamma, Cessan, kaffet o Delicatobollen, samt att se en gammal favorit tugga på tandskyddet. Resten var inte så jättekul.

Jag åkte Swebus till Stockholm igår. Alla sista-minuten-biljetter var slutsålda på SJ.
Först var det jobbigt, luktade illa, o en kille framför mig hade så mycket läckage på
sina hörlurar att han spelade eurotechno för hela bussen.
Men sen blev det mörkt o jag pluggade in mina lurar.
Då var det bara jättemysigt.

Nu vill jag ha ett körkort o en bil med en bra stereo.
Då skulle jag alltid ge mig ut köra på stora landsvägar i mörkret.
O lyssna på sånt här;




Spotify här.


O Kate; se dina danssteg som snodda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0