Fancy Schmancy!

Jag ska extraknäcka på torsdag.
Jag ska vara värdinna på ett event som ett företag anordnar på Stockholmsbörsen.

Dresscode;
Svarta kostymbyxor eller motsvarande snygga byxor (ej jeans)
Vit skjorta/blus
Svarta skor
Vi står för grå kavaj (meddela storlek).

Jag märkte att detta sa ganska mycket om mig. Jag är inte en fancy människa. 
Jag har inga kostymbyxor eller liknande. Jag frågade om jag fick ha kjol istället, men nej, det fick jag inte.
Jag tjatade mig till att få ha ett par skinny stretchjeans, utan fickor. En vit skjorta har jag inte heller.
Ingen av standard-/"fin"-modell iallafall. De jag har har rosetter, konstiga kragar eller så är de genomskinliga. Skor är det enda jag har. Såklart.

Men det som säger mest om mig är, att jag efter jobbet åkte direkt till Myrornas för att köpa första bästa vita skjorta. 45 kr. Så ofta tror jag att jag kommer få användning av den, att jag är beredd att lägga ut högst 45 spänn. Begagnad. Fancy schmansy Johanna.

Jag vill i o för sig försvara mig med att det är 3 dagar kvar till lön.
Så lite mer fancy än så kanske jag egentligen är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0