Höstdepp?

Jag är nog mer stressad än jag tror o förstår. Över det mesta. O höstdepressionen är förmodligen här också.
Jag märker det på mitt humör, o min obefintliga energi. O jag äter alldeles för mycket skräp.

När det är såhär känns det ju inte så kul att blogga heller.
Dessutom får jag i princip noll respons på mina inlägg.
Jag ser ju på statistiken att det finns en del läsare, men vet bara att mamma, systrar o Anders läser.
Ni andra vet jag ju inte vilka ni är. Men ni vet vem jag är. Lite i alla fall.

När jag, vissa dagar, är i detta höstdepressivatillstånd får jag för mig att ni bara läser för att jag är dum i huvudet. För att hånskratta o för att kunna snacka skit. Eller för att känna er lite bättre själva.
Precis som när jag tror att om någon tittar, till exempel på mina skor, så tittar de för att de är fula. 
O om någon ler, eller om någon i en radie på 50 meter skrattar, så är det åt mig för att jag ser konstig ut på något sätt. Eller om någon viskar, så är det om mig. Jag får för mig att människor umgås med mig enbart för att vara snälla, eller för att de inte vågar/orkar säga nej. Och så vidare, i oändligheten.

Detta är väl någon slags mix av paranoia, självömkan o självupptagenhet.
Lyckligtvis är jag väl medveten om fenomenet, o kan se på det utifrån.
Jag dunkar mig själv i ryggen o säger, sköt dig själv, o skit i andra.

Fast kanske mer; sköt om dig själv, o skit i vad andra tycker.

Höstdepp får nu lov att bli höstpepp.

Kommentarer
Postat av: A-C

Jag läser också! Och det är för att jag vill. För att du skriver bra. Underhållande. Bjuder på dig själv. Är dig själv. Och vet du vad - du är riktigt jäkla bra! Glöm aldrig det. Höstdepp måste verkligen bli höstpepp! Det måste jag själv se till att det blir i mitt liv... Hösten är alltid jobbig. Oavsett. Hoppas det går bra i skolan. Stor kram på dig!

2010-10-20 @ 21:20:31
URL: http://acthor.blogg.se/
Postat av: mammis

nä usch va sorgsamt att du tror o känner så:((

själv brukar jag tänka när jag läser din blogg "men vaaad har jag gjort för att få ett sååå begåvat barn" (har du kollat svenska H.W-fruar?)

nä skämt åsido, du ä verkligen jätteduktig o de ä jättekul å läsa dina tankar!!

jag skickar jättemånga pepp-pussar <3 <3 <3

2010-10-20 @ 21:30:23
Postat av: mammis

oj va jättemånga "jätte" de blev :/.....de va ju...jättetokigt:)

älskar dej jättemycke!

2010-10-20 @ 21:31:56
Postat av: Johanna

Åh, va jättejättesöta ni är som skriver/tycker så! :) Det är inte så jättesorgsamt att jag tänker så ibland, den kloka Johanna säger bara åt den knäppa att skärpa sig då. ;)



Vaaaaad har jag gjort för att få en sån fiiiiiin mor? :) Älskar dig mest, mammi! <3

2010-10-20 @ 21:46:55
Postat av: Jenny

Och jag är så stolt över min söta syster som är så rolig och klok. "Sköt om dig själv och skit i vad andra tycker". Mitt nya mantra. Kramar.

2010-10-20 @ 22:08:10
Postat av: Johanna

Fina fina storasyster!

När var det nu du skulle flytta hit? <3

2010-10-20 @ 22:17:21
Postat av: Shabnam från genusvetenskapen :)

Hej Johanna! jag trillade in på din blogg för ett tag sen och har kommit tillbaka då och då sen dess -för att du skriver ärligt och underhållande och bjuder på bra musik ;)

känner igen mig i mycket osm du skriver om i detta inlägg! hösten är tung, men man får fylla sina dagar med liv och energi så blir det genast mycket lättare.

Höstpepp till dig! Kramar från Shabnam

2010-10-24 @ 21:57:24
Postat av: Johanna

Åh, va kul att höra ifrån dig Shabnam! O vad fint du skriver! Jag blir alldeles jätteglad! :)

Ja, hösten är tung, men det är som du säger, fyller man den med trevligheter blir det så himla mycket lättare! :) Hoppas du mår bra! Kanske ses på ett dansgolv någonstans! Höstpepp o kramar tillbaks!

2010-10-24 @ 23:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0