Relationer

Jag HATAR mina mardrömmar. Speciellt de som sitter kvar hela dagen.
Imorse vaknade jag i tårar, o jag kunde inte släppa känslan förrens nu ikväll.
Det var en hemsk dröm, med en hemsk känsla som jag är alltför bekant med.

Drömmen tog mig tillbaks ca 1,5 år i tiden, o besvikelsen o det värkande hjärtat kändes precis som då.
"Det här händer inte, det här händer inte, det här händer inte" ekade i mitt huvud.
Blä. Det är en jäkla tur att jag har blivit så gott som självständig.
Det tog sin tid, men det var värt det.

O nu vet jag att den där händelsen för 1,5 år sedan var helt nödvändig för mig o mitt liv, hur jobbigt det än var. Det hade inte kunnat sluta på något annat sätt. Lika bra att det hände. Istället för att slösa tid.
Dyrbar tid. Tid för att hitta mig själv, o för att lära känna den riktiga Johannan o hennes åsikter, behov, viljor o känslor. Så jäkla klyschigt, men så jäkla sant.

Den viktigaste relationen i livet är väl ändå relationen till sig själv?

Kommentarer
Postat av: mammis

du ä så himla klok gumman <3

2010-10-21 @ 22:11:45
Postat av: Jenny

yes!

2010-10-21 @ 23:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0