Mumford & Sons

Jag har lyssnat på Mumford and Sons hela kvällen. O försökt koncentrera mig på att plugga.
Men Marcus Mumford o hans röst gör något med mig. Jag blir helt pirrig. Jag blir liksom kär.
Som värsta sortens fjortis. Jag får göra allt för att stå emot att skriva ett psykopatiskt kärleksbrev.
Underbara röst, underbara musik, underbara karl. Jag kämpar emot. Verkligen kämpar.

Eftersom jag just nu pluggar Arbetssätt & Lärande borde jag förstå, och/eller iallafall läsa mig till, att det inte var en speciellt bra lärande miljö för mig. Jag kan inte koncentrera mig när jag hör för bra musik.
Jag kan inte heller sova till bra musik. Jag lyssnar alldeles för aktivt, o mina tankar far iväg.

Jag lovar mig själv att inte lyssna på bra musik imorgon.
O så ska jag köpa en skrivbordslampa. Till mitt obefintliga skrivbord.

Så jag ska väl bara köpa en vanlig lampa, antar jag.

Nu; sova.




Den här fina låten finns tyvärr inte på Spotify än, men lyssna på deras första skiva här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0