MåNdAg

Tillbaks i huvudstaden, hemma i skokartongen.
Rivstartade veckan med en spontan bjud-spelning på Debaser Medis.
Fick ett sms av en fining som ville veta mina kvällsplaner. Spinningpass o plugga, byttes ut mot Ed Harcourt och I'm Kingfisher på Debaser Medis, snabbare än snabbast. Fint som snus!


Jag hatar när folk helt uppenbart pratar om en, på ett annat språk på tunnelbanan.
Speciellt när det är två skumma män, o ingen annan där. O de båda männen går av vid mitt stopp.
Då går min hjärna igång i 10000 varv per sekund, o hittar på både det ena o det andra.
Jag ser olika scenarion o tidningsrubriker.

Då är det så himla skönt när de går en helt annan väg, o jag slipper ringa någon stackare som får rycka in som natt-telefonjour. Men det är ju tur att jag är försiktig?
Även om jag vet att Maja blir arg om jag är rädd på vägen hem.
"Då har de jävlarna vunnit!" som hon skulle säga.
Fina Maja!



Idag är det alltså måndag. Eller nu är det tisdag. Sen kommer onsdag, torsdag o fredag.
Sen kommer LÖRDAG.
O HÅKAN! ♥




Spotify här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0