Degerfôrs

Jag är hemma i Värmland på en rekreations-helg. Familjemys o kramar gör susen.

Inatt fortsatte mina sjuka drömmar. Bland annat drömde jag att jag var på en jättestor fest av något slag. Alla fick varsin utmaning som de skulle utföra inför alla andra. Min kompis Maja fick läsa en dikt, någon annan fick göra något lite pinsamt.
Jag, jag skulle pussa kungen. (!?)
Fick genast en massa munsår över hela munnen, så jag slapp.

I samma dröm drömde jag också att min gamla fritidsfröken Ing-Marie kom till mig tillsammans med två kvinnor o ett litet barn. "Jag tänkte på dig..." sa hon leendes o lämnade över en lapp med text, på typ ryska.
Jag kunde förstå vissa delar av lappen, t ex den delen som sa att jag skulle bli ekonomiskt ansvarig för det lilla barnet o hennes familj. Om de inte kunde betala något, skulle jag betala.
Jag fick panik, jag kan ju inte ens ta hand om min egen ekonomi!
Jag grät o grät o sa att jag inte kunde göra det. Jag ville verkligen, men kunde inte.
Jag var så himla ledsen för att jag inte kunde hjälpa till.
Vad betyder detta? Skaffa fadderbarn, or what?

Ikväll har vi käkat tacos kollat på hyrfilm. Cessan sa;
"Vi MÅSTE hyra en film, annars blir'e Bibeln heeela kvällen..."
Han är världens roligaste 9-åring. Det märks att vi är släkt.

Nu ska jag snart krypa ner skavfötters med geniet, för imorgon ska vi upp tidigt o åka på den obligatoriska lördagsloppis-rundan. Jag känner att det finns chans för fynd. Det är liksom en känsla jag har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0