Min blogg = jag bestämmer.

Det finns en anledning till varför jag nästan enbart skrattar åt serier som Mia&Klara o Ingen bor i skogen.
Tragik o bitterhet är sjukt kul.

Jag tycker det är ointressant att skriva;
"Igår hade jag världens mysigaste middag med de finaste vännerna! Idag har jag jobbat sista dagen ute på Stora Essingen, o en miljon kramar senare gick jag hem med kärlek i hela kroppen. Jag har även hunnit med att köpa ett par jättesköna värmande skosulor, o jag köpte med mig en god o värmande soyalatte påvägen hem. Ikväll är det städning som gäller, jag är faktiskt ganska peppad. Jag måste ju för att få ro i kroppen, så jag kan plugga."

Jag skriver hellre;
"Mina vänner är bäst, de kan verkligen det där med att laga mat! Idag var sista gången, på länge, som jag bar ut bajsblöjepåsar. Försöker att ha fokus på rätt saker; slippa snor, slippa bajsblöjor, slippa skrik, slippa dyngsura overaller. Med mera. O ännu mera. Har även hunnit med att lägga ut alldeles för mycket pengar på skosulor, men vad gör man inte för att slippa amputera fötterna innan vintern är slut? Köpte med mig en soyalatte hem, med den där 4-åriga militanta veganens utdömande blick i tanken, o hennes dissiga ord ringades i öronen; "Varför dricker du komjölk..?". O så blir man inte lika tjock va? 
Nu måste jag muta mig själv med apelsiner för att städa.
Får ingen sinnesro i denna hopplösa oreda a.k.a mitt hem."


En blogg är en blogg.
Jag väljer vad jag vill berätta.
O vilken ton/twist det ska vara på det.
Oavsett hur sanningen egentligen är/var.


Kommentarer
Postat av: Martina

Jag tycker du skriver helt awesome, det är därför jag läser din blogg! Just för att den inte är som alla andras, älskar ditt sätt att skriva :) Keep it up darling!

2010-11-22 @ 21:39:13
Postat av: Jenny

:)

2010-11-22 @ 21:43:18
Postat av: Johanna

Puss, Martina! Jag blir så glad, för jag känner att min blogg är lite utav en motreaktion på alla mitt-liv-är-så-jävla-bra-bloggar. Booooring, liksom. ;)

2010-11-22 @ 21:49:29
Postat av: Martina

Din blogg är allt annat än boring! Jag garvar högt här hemma väldigt ofta när jag läser :)sen så får jag massa musiktips också, riktigt nice!

2010-11-23 @ 00:53:47
Postat av: Johanna

Heheh, jag menade att alla andras kvittrande lycko-bloggar är booooring. ;p JAG försöker verkligen att bryta mönstret som finns i dessa tråkiga bloggar, o därför blir jag så glad över att du tycker att jag lyckas med det. :)

2010-11-23 @ 02:12:09
Postat av: Anonym

Håller helt med föregående talare. Du skriver som jag skulle skrivit = skitkul. PUSS

2010-11-26 @ 11:44:31
Postat av: Anonym

Håller helt med föregående talare. Du skriver som jag skulle skrivit = skitkul. PUSS

2010-11-26 @ 11:45:39
Postat av: sarah

å det var jag som skrev...2 ggr...tillåme

2010-11-26 @ 11:46:55
Postat av: Johanna

Klart jag förstod att det var du som skrev Sarah...ingen annan skulle skriva lika roligt som jag, förutom du...såklart. ;)

2010-11-27 @ 03:03:02
Postat av: Johanna

o PUSS!

2010-11-27 @ 03:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0