Söndag

Idag ska jag hem till finaste Maja & Roger, för att käka middag o......håll i er.......spela bingolotto!
Vi satsar på att bli rika, men spelar man inte, så vinner man inte.
Så enkelt är det ju.

Det är säkert 15-20 år sedan jag såg bingolotto senast, o jag minns när bingolotto startade.
Farmor var barnvakt, o satt nere o skrek "Kooooom flickor så får ni se på en jätterolig farbror!" medans jag o mina systrar satt uppe på övervångingen o längtade efter mamma. Han var inte alls kul.

O att idag få ta på en bingolott var ju ett jäkla projekt.
Jag var egentligen ute efter att köpa en från någon läskig pensionär med en blick helt omöjlig att möta, genom gråstarr o flaskbottenglasögon. Eller han den där i rullstol på t-centralen. Han med robotröst.
Så det skulle bli lite utav ett äventyr. Men hittade ingen spännande.
Jag köpte den på en liten tobaksaffär av Britt-Marie 45, som säkerligen sitter hemma med 10 stycken egna lotter o en snygg lila bingopenna. En såndär rund. Som man bara duttar med.

Maja sa att hon hoppas på färgfemman. Jag vet inte ens vad det är, men jag hoppas också på det.
Allt utom badsalt är okej.
Jag har ju inget badkar.

Biiiiingo-loooott-o!



Kommentarer
Postat av: mammis

vinner du bil eller bensin så tjingar jag de!!

2010-11-21 @ 17:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0