Lördag

En lugn lördag efter en crazy fredag.
Fint sällskap, prat, musik, vin, taxiresor, frågesport, o maratondans på Debaser Slussen.
Väldigt mycket av allt det goda.

Idag ska jag nog städa. Jag drömde nämligen en hemsk, hemsk dröm inatt.
Min lägenhet ser ut som ett slagfält just nu. Verkligen. Det ligger saker över allt, o jag har plöjt upp en väg mellan sängen, toaletten o ytterdörren. Så jag åtminstone kan ta mig ut från helveteshålan.

Men drömmen, ja;
Jag drömde att jag fick oväntat besök. Jag öppnade en pytteliten springa i dörren, för att dölja kaoset. Men hon såg andå, o skrek att jag var äcklig o att man inte kan bo sådär. Jag fick panik o stängde dörren o försökte låsa. Men det gick inte. Sen gick det inte ens att stänga dörren. O tillslut fanns det inte någon dörr att stänga.
Det var då jag upptäckte att utgången från min lägenhet ledde ut till en stor galleria.
Sedan insåg jag att mina väggar var gjorda av plexiglas, så alla kunde se rakt in i mitt hem.
Se in i min oreda, som ska föreställa ett hem. Mitt hem var till allmän beskådning.
Snacka om ångest.

Jag har ofta väldigt talande drömmar;
Städa, för fan.

Kommentarer
Postat av: mammis

ha ha ha... synd de ska till så drastiska saker som plexiglasväggar för att de ska bli städat :))

hoppas du har en bra lörda trots din städiver :)

älskar dej gumman!

2010-11-20 @ 19:38:38
Postat av: Teje

Va det jag som stod i dörrn? ;)

2010-11-21 @ 11:02:58
Postat av: Teje

Skulle såklart aldrig säga att du är äcklig!

2010-11-21 @ 11:04:43
Postat av: Johanna

Teje, det VAR du! Hahah!

Pedanta kvinna! ;)

2010-11-21 @ 12:23:52
Postat av: Teje

Hahaha! Jag kände på mig det ;) Men det läskiga är att jag tänkt att jag kanske skulle svänga förbi nån dag när jag endå är i krokarna men sen har det inte blivit av. Men det är ju trevligt jag får va me i drömmarna även om du stänger dörren o inte släpper in mig.. Undra hur jag ska tolka det..

2010-11-21 @ 22:00:32
Postat av: Johanna

Hallå där, det var ju DU som skrek att jag var äcklig, det är klart att jag inte släpper in dig! ;) Men du, vi måste ses snart. Kanske kan ses på en fika på välstädade Fåtöljen snart kanske? :) Vi hörs om det, babe. Puss!

2010-11-21 @ 22:31:34
Postat av: Teje

Men endå ;) Ja fika på fåtöljen är inte fy skam! Vi hörs om det! Pusspuss!

2010-11-21 @ 22:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0