Tisdag

Den här dagen blev inte som jag tänkt, på både gott o ont.

Det började med att jag skulle vara duktig o gå o träna efter jobbet idag. Efter min långdragna (nej ok, den är normallång, men det låter bättre med långdragen) förkylning. O när vädret var som bäst.
Så det var var en ansträngning o jag offrade en hel del.

Jag var tidig, o för att vara extra effektiv ställde jag mig på crosstrainern o pimplade vatten 20 min. innan passet startade. Passet började - jag började hoppade - jag kände av en vattenfylld blåsa.
Jag sprang hurtigt, o kanske lite stressigt, på toaletten, o när jag i min hets skulle dra upp byxorna var jag lite väl brysk. Det sa ritsch o det blev ett litet hål. Litet, men tillräckligt stort för att inte vilja vara athletisk i dessa trasiga o luggslitna bomullsleggings. Jag vet, jag borde köpa riktiga träningskläder.
Men det är liksom inte något jag gör. Jag tar vad jag har. Punkt.

Så jag fick snällt åka hem. Istället tog jag en långpromenad. Känns ok i efterhand.


Sen så trodde jag att det var torsdag imorgon. Det här med förstörd veckobild är inget skämt.
På torsdag ska jag nämligen ha med matsäck till jobbet, så jag slog till o köpte en lyxig variant från delikatessdisken. Men, sen så slog det mig att det inte alls är torsdag imorgon, så jag stod jag där med en överflödig o dyr matlåda. O eftersom jag är smått rädd för "gammal" mat, skulle jag aldrig få för mig att spara den i 2 dagar. Men, Anna-Maja ringde o jag tjatade med henne på en romantisk dejt i Hagaparken.

Det blev en livsåskådande dejt, med tisdagsöl, i soliga Vasaparken istället. Känns mer än ok i efterhand.


Sen mötte vi upp en mycket suspekt person på Odenplan för att slutföra affärer som Anna-Maja gett sig in i. Efter det åkte jag hem, försökte sluta fred mellan två vansinniga kaniner, konstaterade att jag får lockig lugg av luftfuktighet o att min granne får all min post. Ok.

Nu ska jag göra sov-te o leva efter mina nya regler. Sov-regler, that is.
Ok, det kanske kallas rutiner? Vad vet jag, såntdär är nytt för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0