Overdosing on Mariekex

Jag var verkligen jättetrött när klockan var 19. Men vilken normal människa går o lägger sig då?, tänkte jag.
O eftersom jag kämpar för att vara någorlunda normal i alla fall, så jag tog mig igenom den värsta tröttheten.

Men det får jag ju sota för nu, kan jag meddela. Är inte trött överhuvudtaget längre.
Kan bero på min överkonsumtion av Mariekex o cola. Eller så beror det på att jag egentligen inte vare sig försöker att bli trött, eller gå o lägga mig. Jag youtube'ar, facebook'ar, spotify'ar, sjunger i falsett, provar gamla skor, kammar håret i nya benor, letar efter roliga strumbyxor, kollar vem som mördade vem på tvn, krossar Mariekex (i förhoppning att få tre delar så jag får önska mig något), tvingas äta upp Mariekexbitarna (så det inte blir slöseri), blir törstig, dricker mer cola, blir piggare...
O så var spiralen igång!

En, egentligen, väldigt lätt spiral att bryta. Men om viljan inte riktigt finns där är det ganska svårt.
Men det är ju skönt att sova. Det tycker jag med all säkerhet imorgon, när klockan ringer.
Så nu ska jag faktiskt ta mig i min nersmulade krage o gå o lägga mig.



Scout Niblett spelar på Strand den 20e maj. Gratis. Tack, snälla Strand!



Spotify här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0