Lamp-love.

Man får kalla mig världens lataste/slöaste människa om man vill.
För jag är medveten om att jag är otroligt seg.
Min badrumskran droppade i flera månader innan jag ringde ett samtal, o fick det fixat inom 3 dagar.

Men nu är lampan i hallen trasig. O den har varit det ett bra tag nu. Inte glödlampan, utan självaste lampan.
Men det här har inget med slöhet att göra. Jag orkar gå o köpa en ny lampa. Men jag vill inte.
Jag vill ha kvar min hall-lampa! Jag har utvecklat en stor kärlek till den. Den är så härligt ful.
När man gillar något så mycket att fult blir snyggt, då är det äkta kärlek.

Men jag ser ingenting i hallen/köket nu. O eftersom min ruttet utrustade lägenhet har ett sjukt litet kylskåp som även det saknar lampa, vet jag inte ens vad jag har därinne. Jag får känna mig fram. O det är läskigt.
Jag vet ju som sagt inte vad jag har därinne. Det är ohållbart.
För den som inte vet min planlösning, kanske detta är förvirrande. Kylskåp? Hall? Mörkt?
Men använd fantasin.

Så nu ska jag gå till loppisen (där jag hittade min nuvarande trasiga lampa) o se om jag hittar några nya fynd. Ska se om jag kanske hittar en bokhylla av något slag också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0