Jämna plågor

Det här håller på att förvandlas till en riktig neggo-blogg. Emo. Eller kalla det vad du vill.
Kontentan av det jag försöker säga är iallafall att jag känner att jag inte förmedlar speciellt mycket positiv energi. Det är inte mycket som går riktigt bra för mig just nu. Inte stora o allvarliga saker, utan mest sådär allmänt. Jag till exempel tappar, glömmer o har sönder saker.
O precis nyss drog jag på mig en helt onödig ångest.
Just den får jag skylla mig själv för, men allt annat bara händer.
Som tur är, är dessa incidenter uppblandade med väldigt trevliga tillställningar o fina människor.
O SOL! Sol sol sol sol sol sol sol!

Idag var vi på utflykt hela dagen med jobbet, o solen sken som aldrig förr!

Men, tog jag inte av mig linnet alldeles nyss?
Jahaaaa, nu förstår jag! Välkommen fina bonna-bränna.


Nu ska jag göra en massa tråkiga husliga saker, o sen avsluta dagen med öl, fint folk o Scout Niblett på Strand. Det blir fina grejer. Men undra vad som hinner hända innan dess?
Spräcka handfatet? Kylskåpet går sönder? Jag råkar klippa av mig håret? Häller läsk i datorn? Biter av mig tungan? Slår ut en tand? Blir rånad? Trampar på en mördar-snigel? Blir nedknuffad på tunnelbanespåret? Tappar en kniv på foten? Blir instängd i hissen? Får en allvarlig allergisk reaktion?

Ja, vad som helst kan hända i mitt liv just nu, känns det som.
Notera att saker som vinner 10 miljoner o hittar mitt livs kärlek inte finns med på listan.
Men det finns ju så himla många åh-vad-mitt-liv-är-bra-o-jag-är-superlycklig-bloggar att läsa.
Omväxling förnöjer, inte sant?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0