54 kr

54 kronor. 
Det är vad jag har kvar de sista dagarna innan pengarna kommer in på kontot.
Jag är så himla nöjd, för jag trodde dom skulle vara helt slut mycket tidigare. Jag behöll ju de svindyra skorna, det är nog därför jag blev lite fattigare än vad jag hade tänkt den här månaden. Men nu trippar jag minsann runt i fina skor, o hoppar som en skadeskjuten gnu mellan alla fula vattenpölar o äckliga snöslaskhögar.

Idag har jag hunnit med att jobba, träna, diska, städa alla små kvadratmetrar, o att sätta upp en brandvarnare. Så nu kommer jag inte att dö i en brand. Inte här hemma.
Eller, jag blir i alla fall varnad först. 
Jag kommer däremot bli döv nästa gång jag lagar mat. Så det är nog bäst att jag låter bli. Jag får istället bli stammis på Ica's o PrisXtra's chark/delikatess-disk. Så får det bli. När jag fått pengar, det vill säga.

Jag ska spara de sista slantarna till torsdag, för då ska vi ha våffel-kalas i Liljeholmen!
Jag säger som Cessan o Lady Gaga;
Ga ga, uh la laa!

Våfflor är fina grejer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0