Design; Josef Fritzl

Vem fan har designat den här jävla toan?? Josef Fritzl eller?!

Sa Maja på sitt ödmjuka sätt när vi stapplade nerför den långa trappan till tjejtoan i källaren på Bar 54.
Bar 54.
Varför har ingen varnat mig för det stället?
Jag mötte upp Maja and the gang vid 22, när de hade käkat upp maten. O det var schysst sålänge middagsgästerna var kvar. Men när facebookgruppen "Alla vi som inte kommer in på Stureplan" började ramla in var det väl inte lika schysst lägre.
Plus dunka-dunka-musik. "Too sexy baby yeah, bla bla bla, uh uhh" Typ.
Sen kom det 4 jättestora o jätteskumma killar, med 4 jättesmå tjejer med 4 jättestora hår o några få jättesmåkläder, o satte sig vid bordet bredvid. Känslan var skräckblandadförtjusning.
Ingen av oss kunde sluta titta på spektaklet. O ingen av oss kunde sluta tänka på drive-by-skjutningar.
Men det var underhållning o spänning. Typ som Snabba Cash. Jag har varken läst boken, eller sätt filmen.
Men jag kan tänka mig.

Tur att sällskapet var av världsklass.

O tidigare idag var jag med systrarna Jansson o kollade på Ringette-final.
Ringette är alltså en sport. Alla som känner mig vet att jag är den mest sport-ointresserade männsika som finns på denna jord. Men jag var alltså på Ringette idag.
Det är lite som hockey, men ändå inte alls. Klubban har inget blad, det är bara en pinne. O man spelar med en liten plastring istället för puck. O det är basket-regler. Eller något. Det är i alla fall bara tjejer som spelar.
Jag fattade ingenting, o fel lag vann.
Men det var kul ändå.

O så har jag klippt mig. Det var på tiden, men det var smärtsamt.
Men det växer ut.
Det växer ut.
Växer.
Ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0