En frivillig hemmakväll, är en bra hemmakväll?

Jag valde dator på magen ikväll i alla fall. Drinkar på Vampire Lounge med Paul var ett alternativ, men orken fanns inte riktigt där. Det ska tydligen vara sjukt bra frukt- o glassdrinkar där, så det får bli en annan kväll istället. Snart.

Jag poppade en stor skål med popcorn o tänkte kolla skräckfilm.
Men jag blev bara arg.
Seriöst, hur stor är sannolikheten att man går med på att vara hemma ensam hemma en kväll efter att en gammal äcklig besatt kärring har överfallit en, försökt döda en, sugit på ens haka med sitt äckliga tantslem, fortsatt härja runt efter att man spetsat henne på nån vass grej, o sen försvunnit från platsen?
O att man sen, samma kväll, efter att ha varit hos ett medium o blivit spådd att man har en besvärjelse från djävulen på sig, åker hem o pussar sin pojkvän godnatt o hejdå?
Hade det där hänt mig hade jag ju bett om att bli insydd på psyket, forever. Direkt.

Jag kanske inte förstår mig på skräckfilms-konsten, helt enkelt.
Jag stängde i alla fall av när en fluga kröp in i hennes mun när hon sov. Det var för läskigt för mig.
Det var det läskigaste o mest realistiska av det jag såg. 

Nu tar jag tillbaka lite musik, o sen hittar jag på något annat att göra. Eller så sover jag bara.

Projekt; Ta tillbaka musiken:
Great Lake Swimmers



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0