Jay-Kay?

Men, vad fan är det för skit som går på tv? Jag har ju i och för sig bara 5an, så jag förväntar mig egentligen ingenting. Alls. Men det här? Blodsbröder.
Jag är fan en bättre skådis än alla de där människorna. Det här påminner mig om filmerna, som de som hade media som tillval i högstadiet gjorde, o vi tvingades se på.
Liam Norberg är med i den här skräpfilmen. Också. Det är han som var med i Sökarna på 90-talet.

Det fanns ett gäng i Kristinehamn som kallade sig Sökarna, efter den filmen. De var gangsters. Det gick en massa rykten om knivbråk o vapen, o de var SÅ skoningslösa, Sökarna.
Jag gick i 9an, o tog mig in på gymnasiediscon med falskt studieleg. Vi hittade på en skola, gjorde någon fin logga i ClipArt o plastade in. Vakter är ju inte sådär jättesvåra att lura.
"Öhhhh, ehhhhh, va? En skola? Ok."

Saken är den att jag var lite kär i en av Sökarna-killarna. Vi kallade honom för Fila-snubben (ja, det var under perioden då alla hade Fila-kläder.) Jag dansade, eller försökte iallafall, alltid dansa sista dansen med honom.
Nu hittade jag ju som tur var Micke istället. Svärmorsdrömmen med skrattgropar.
Men tänk om jag hade blivit en gäng-bitch?
Kickersbruden, Johanna. Jag skulle ha kallat mig Jay-Kay, eller nåt annat coolt (?).
Det hade ju varit sjukt otippat.
O lite kul.

Kommentarer
Postat av: Andrew Martinez "Gamen"

That is funny you remember those days. I was a member of the Sökarna, but we did not call are selves that the police published a article in the newspapers labeling us as kids who tried to act like the movie. They found out there was no acting about me, I never even knew about the movie until the that article, than I ran with it. Anyway, those were the days unfortunately I had a little too much fun and got arrested and sent to a boys home and than back to America. Now, I am finishing my masters in business and will open my own business soon in California. I came up:-)

2011-12-06 @ 11:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0