Midsommar

Jag har funderat mycket på det är med midsommar. Av naturliga skäl, såklart.
Alla frågar "Vad ska du göra på midsommar?" "Vart var du på midsommar?" "Vad gjorde du på midsommar?" o så vidare. Jag har kommit fram till att det finns flera olika anledningar till varför man frågar dessa frågor. Bl a;

1. att personen genuint undrar vad du ska göra, eftersom den bryr sig om dig o ditt liv.
2. att personen undrar om man är upptagen eller ledig denna dag, för eventuell inbjudan.
3. att personen vill jämföra sin egen aktivitet med din, alternativt skryta om sina midsommarplaner.

Jag tycker frågorna som kommer med alla dessa högtider är irriterande, o triggar igång tvärtemot-sidan av mig. MÅSTE man göra något på midsommarafton?
En del av mig vill låsa in sig hemma, dra ner persiennerna, kolla på film o käka chips, helt ensam.
Skulle jag göra det skulle jag dock ge ett flertal personer nackspärr av alla huvuden lagda på sned o "stackars dig"-blickar. Jag o mitt sällskap övervägde till exempel bio igår.
Vad jag gjorde spelar ingen roll, vi hade iallafall väldigt trevligt.
Men inga drömprins-drömmar. Bara extra allergi.


    
                                       

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0