Favvo-gubbe nr 2

Åh, dessa spinning-gubbar på Friskis. Per har fått konkurrens.
Idag var det en vikarie på mitt onsdagspass, Anders. En liten glad gubbe med äppelkinder o gubbkagge, med tillhörande pinnben, från Småland. Mitt fördomsfulla jag sa genast "Neeeeeeej, helvete också." Men han körde mycket förvånandsvärt på en fanastiskt bra instrumental låt under uppvärmningen.
MEN, sen kom en fruktansvärd country/schlager-dynga utan dess like. Jag tänkte "Jag visste väl det!! Fyyy fan, GUBBE." Efter ca en 2 minuter av dynga sa han "Nu sitter ni där o tänker "Ska han spela sånhär jävla skitmusik resten av passet nu?" Ledsen att göra er besvikna men nu kommer passets sista tonartshöjning. Ingen idé att ni väntar på nån refräng i nästa låt, vill ni sjunga med får ni hitta på egen text i huvudet"
Sen slänger han på en mörk instrumental electro-låt på 7 minuter. Klättra berg. Jag älskar't.
Resten av passet var lika fantastiskt. Allt var bra. Bra musik, bra pass, bra avslappning o stretch.

Jag vet, vem bryr sig?
Men jag bryr mig så mycket att det räcker o blir över för alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0