Billigt vs Dyrt

Billigt är bra?
Har två motstridiga exempel på det idag.

Inte bra billigt
Köpte en påse med blandade nötter för en billig penning. Såna som brukar vara jättedyra. Dessa hette Nutisal (jag borde anat oråd redan där) Spicy Festival Mix. På påsen ser man pistagenötter, mandlar, cashewnötter, chilinötter o en massa gott. Jag öppnar påsen. Tar upp några, vad jag tror är nötter, o stoppar i munnen. Ve o fasa! Jag upptäcker att det är sånadär puffade/rostade majskorn jag har proppat hela käften full av! Sånadär som man kan köpa för typ 0.3kr/kg. Jag tittar ner i påsen o ser att, utan att överdriva, 2/3 av påsen består av såna. Jag har hittills ätit/sett EN pistagenöt. Dåligt billigt.

 

Bra billigt
Idag mötte jag upp Maja o Anders för att utnyttja gratisevanemangen som kommer med något löjligt kungligt bröllop. (Anders, ta det inte personligt). Vi gick i samlad trupp till Skeppsbron för att lyssna på Markus Krunegård. Väl där fick vi reda på att Mackan var "sjuk" aka "jag har ingen lust att spela idag, för jag hittade nåt bättre att göra, typ pilla mig i naveln med min gamla kajalpenna". Så vi fortsatte förbi mot Ikeas del av Skeppsbron. Vi slog oss ner o köpte mat, öl, kaffe o bakelse. Min del av kalaset gick på 60kr. Minus 10kr, eftersom fina Anders bjöd på fikan. Det är när billigt är som bäst.
Sen att Anders har hjärntvättat mig med "Ikea är bäst", tror jag inte har nåt med saken att göra.

Imorgon är det utflykt med jobbet. På tordags är det utflykt med jobbet.
På fredag blir det förmodligen bara utflykt, utan jobbet.


Kommentarer
Postat av: Tomas

Ikea är bäst. :)

2010-06-19 @ 11:25:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0