Dalen


Mitt barndomshem, minus nybyggd veranda o ny soptunna.



Idag gick jag förbi en jättestor buske med vita rosor. Det doftade starkt, o jag togs ca 20-25 år tillbaks i tiden.
Till rosbusken bredvid soptunnan, hemma vid mitt barndomshem. Dalen.
Hatade när kommunen ändrade om adressen till Strömtorpsvägen.
Rosbusken låg precis bakom soptunnan, o bredvid den lilla backen upp till postlådan.
Soptunnan som man slängde glasspapper i när man fått glass av pappa som varit o köpt tidningen, o hade med sig en GB-papperspåse med Storstrutar eller Tophats tillbaks. Den lilla backen som man åkte pulka i o ritade hopp-hagar på. Jag såg till o med pappa ligga där kalasfull en gång. (trauma, ja). Postlådan som man tävlade om att hinna först till när posten kom, eller när man var påväg hem från skolan med en kompis. Samma postlåda som man stod o pratade låtsasengelska vid, för att förbipasserande (förmodligen bekanta till mamma o pappa) skulle tro att man var från något spännande land. (va..? var det bara jag?)

Nu är det iallafall så att min pappa har bestämt sig för att sälja o flytta därifrån.
Jag får ont i magen o lite panik varje gång jag kommer på det.
Jag blir ledsen, helt enkelt.
Knas-pappa.


Kommentarer
Postat av: mammis

jag har varit lessen många år redan...där finns alla minnen från när jag va liten, plus alla minnen från när ni va små...många minnen begravda på den gården:/

2010-06-14 @ 08:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0