Torsdag

Igår lyckades jag med något enastående.
Det var till o med otroligt, även för att vara mig.

Jag kom till Odenplan lagomt stressad o sen, som vanligt, så jag tänkte ta bussen den sista lilla biten till Maja. Jag kom upp på markplan o såg att 2an stod inne vid busshållplatsen. För att kunna springa så fort jag bara kunde, koncentrerade jag mig väldigt mycket på att bara springa. Jag sprang snabbt upp bredvid bussen, vilket jag noterade i ögonvrån. Jag sprang o sprang....o sprang... "Jäklar, vilken lång buss!" hann jag till o med tänka. När jag kom fram till dörren, insåg jag mitt unika misstag. Det var, väldigt överraskande, 4an.
Jag hade alltså sprungit förbi min buss. O när jag upptäckte det var det försent.
Så jag fick gå, ändå. Klantarsel.
Eller, jag kanske bara är för snabb helt enkelt?

Men sen var det kalas för hela slanten. Mat, sangria, tårta, fina vänner o F12. Hurra för Anna!

Idag var det Dagen med stort D på Essingebarnen. Sommarshowen.
Allt gick som smort, o alla fröknar var som svettiga gamla disktrasor efter 4 klädbyten på 19 barn.
Bara genrepet höll på att knäcka mig. Men det var det värt.
Världens finaste barn, helt klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0