Johanna och Mardrömmarna

Mardrömmarna håller i sig.
Inatt drömde jag en domedagsdröm. Svarta moln hopade sig, det blåste o blixtrade. Det dundrade, marken sprack o det vällde in vatten. Jag kände paniken o dödsångesten. Det var kört, liksom.
Men då drömmer jag att jag drömmer, o vaknar upp ur mardrömmen i drömmen.

Nu kanske du inte förstår ett skit av vad jag svamlar om. Men kort o gott;
Jag är för sjukt lat o trött för att vakna upp ur drömmen på riktigt, så jag drömmer att jag drömmer istället.
Rätt så smart o kreativ lösning, om jag får säga det själv.

Men mardrömmar? Kom igen!
Det är SÅ 2009.



ÖVERSVÄMNING: En mycket symbolisk dröm. Vatten svämmar över alla
bräddar o hotar dig. Den sortens drömmar är en varningssignal o betyder
ofta att vår inre harmoni är bruten o att det är något i vårt undermedvetna
som hotar att "dränka", det vill säga ta överhand över vår personlighet.

BU.



FARA, befinna sig i: Ljusa framtidsutsikter.

JIPPIE.

Kommentarer
Postat av: lillis

jag hade en jobbig dröm; att jag skulle spela tamburin med nåt band, men tamburinen var så himla stor och tung så jag kunde omöjligt spela i takt. det var faktiskt en sjuuukt jobbig dröm!

2010-06-11 @ 01:55:20
Postat av: mammis

jag svävar omkring i en drömlös tillvaro...kan va jobbigt de mä..

2010-06-11 @ 13:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0