Välkommen till Johanna Inn!

Min storasyster har flyttat in i min skokartong till lägenhet. För en veckas tid.
Jag tror att både hon o jag befarar ett psykbryt från min sida. Jag är ju knappast van med en inneboende.
De enda halvinneboende jag haft har legat sked, o inte tagit så stor plats rent allmänt.
Nu är bäddsoffan utbäddad, o hela min lägenhet har blivit en enda stor säng. Rätt mysigt i o för sig.
Men vi kommer ha kul! Vi får lov hålla oss utomhus, eller inomhus, någon annanstans så mycket det går.

Det kommer bli en bra vecka, sen är det bara en vecka kvar till semester.
Men min semester har nästan redan börjat. Vi har typ 1 ½ barn per person. Inte så jobbigt. Alls.

Nu ska jag åka o träffa en kär vän, o försöka göra mitt bästa för att av-steka henne.
Hon håller alltså, sakta men säkert, på förvandlas till en stekare till min stora förskräckelse.
Jag har dock lite panik eftersom vi inte kommer ses så mycket de kommande veckorna.
Hon ska nämligen till Båstad (tennisveckan!), o sen till Gotland (stockholmsveckan!). Jag har noll kontroll.
Jag överväger att samla ihop hennes närmaste vänner o familj o ha en intervention. Innan det är försent.
Jag får i värsta fall lov att tvångsvårda henne på Dr. Johannas stekar-rehab när jag är tillbaks i stan sen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0