Köp mig!

Igår köpte jag en fin o prickig långklänning på Myrorna.
Jag gillar loppisar o secondhandbutiker. Kläderna talar till mig.
Exempelvis,
 
Klänning: -Köp mig! Jag kommer passa i din garderob. Vi kommer ha så kul tillsammans du o jag!

Jag: -Jaha...ok...men det sa den förra klänningen också, men vi pratar inte ens med varandra längre...

Klänning: -Men så skulle jag aldrig göra mot dig! Den där andra klänningen låter som en riktig skitstövel.

Jag: -Ok, då litar jag på dig? Jag köper dig, o vi kommer ha kul tillsammans?

Klänning: -...jag är en snäll klänning...jag lovar. Vi passar så bra ihop. Men jag behöver bara lite tid....

Eller, ehhh...vänta lite här... Nu blandar jag ihop det här helt o hållet!


Men secondhandkläder brukar iallafall säga "Köp mig! Jag kommer passa i din garderob.".
Så långt var det rätt iallafall.


Jag svamlar. Jag behöver sömn. Jag sov alldeles för dåligt o gick upp alldeles för tidigt.
Ikväll har jag varit hos finaste Tejalainen. Vi tittade på film o åt av hennes V.I.P-glasstårta.

Nu väntar jag bara på att mina utbytesstudentgrannar (gissningsvis asiater) ska sluta skriksjunga/enbart skrika Abba-låtar. Sen ska jag sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0