"O allt det här kommer alltså från ditt huvud...?"

Idag vaknade jag med ett gapskratt. Eller rättare sagt; jag vaknade, tänkte till, o gapskrattade.
Som tur var hade jag någon att berätta mina sjuka drömmar för, direkt. Jag vet inte hur saker hänger samman, o jag minns bara vissa fragment o händelser...men det räcker. Ni får en kort sammanfattning:

* Min pappa födde upp sälungar i källaren, för att kunna grilla dom under varma sommarkvällar. Jag blev väldigt upprörd, grät o skrek att han inte fanns för mig sålänge detta pågick. Han tyckte jag var löjlig, o tyckte inte att det var konstigare än att folk föder upp kossor eller grisar. Good point, visserligen...

* Jag sprang iväg någonstans bland en massa människor, för att sedan upptäcka att jag var helt naken, alla stirrade, o jag var tvungen att springa samma väg tillbaks, jättenaken.

* Cessan hade skolavslutning, o han hade koreograferat en afrikansk dans, till afrikanska trummor, för att hedra sin bästa kompis som hade flyttat till just Afrika. Jag var djupt rörd o kunde inte sluta gråta.

* Min lillasyster hade fått ytterligare en son tillsammans med Cessans pappa. Han var helt nyfödd med jättestort huvud o pytteliten kropp. Han låg o kramade en värmelampa o när jag tog bort den blev han helt tokgalen. Som en naken gremlin ungefär. Men alla tyckte det var helt normalt o att han var jättesöt.

När jag hade berättat allt detta o gapskrattat klart, blev det alldeles tyst.
"O allt det här kommer alltså från ditt huvud...?"

Ja. Det gör ju det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0